Tog fast en cykeltjuv!

Hejsan hoppsan bloggen!

Måste berätta en rolig sak som hände förra veckan! Jag, puff och en annan tjej skulle gå hem från högskolan och fick se min cykle ståendes vid ett cykelställ, fastlåst. Jag ringde min pappa som sedan ringde polisen. När vi hade stått och väntat vid cykeln i tjugo minuter så går vi in i två minuter på högskolan. När vi sedan kommer ut igen så ser vi att någon sitter på min cykel. Vi springer efter honom och han cyklar över munksjön och bort mot ica maxi. Vi är helt döda när vi kommer dit, men polisen kommer och jag får följa med en av dem in. Jag pekar på mannen som cyklade på min cykel och han får följa med ut. Han berättar sedan på engelska att han fått cykeln av sin kompis Bruno. 

Jag får till slut tillbaka min cykel och jag, Puff och vår tjejekompis får åka polisbil tillbaka till skolan! :) 

Det var en rolig och spännande upplevelse!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0